Nära ett skiv kontrakter ;S

Aja, vet ni vad? Jörgen Rapé productions ringde mig för två dagar sen. Jag bara vaaad faaan vill denna skivbolagsjätte mig..? Han presenterade sig, ni vet hur man uttalar snuset Rapé? Exakt så uttalade Jörgen sitt efternamn. Han hade en väldigt sliskig Stockholms röst, mina tankar blev genast; "nej, inte en Stureplaneten tönt igen..". Men ack så fel jag hade, han var väldigt trevlig, han ville t.o.m. erbjuda mig en framtid inom musikbranschen.

Min puls ökade, fick handsvett, torkade av mig på Casper. Samtalet fortsatte med lite allmänt snack, sen sa Jörgen att dom sökte artister exakt som mig, artister som kan rappa, growla, sjunga vanligt och vara en bra person. Jag var väldigt "rare" som han själv uttryckte det! Jag blev naturligtvis glad.

Jörgen bad mig spela in en liten mix-skiva och jag fick använda deras studio. Så jag begav mig dagen efter samtalet till studion. GISSA vem jag träffade på vägen? Min inspiration, min hjälte, Petter the rapper. Men men, såna träffade man dagligen på Stureplaneten förr i tiden. I alla fall, jag tänkte spara tid och spela in en freestyle-låt. Alltså en låt innehållandes fyra låtar.

Mina låtval:
  • Beastie Boys - Oh Word?
  • Tenacious D - Fuck Her Gently
  • Beastie Boys - No Sleep Til Brooklyn
  • Paris Hilton - Stars Are Blind(valde denna för att få fram min feminima röst bättre).
Här tankar du ner det senaste ifrån hooba:
http://download.yousendit.com/DDB357483A872750 (36 mb)
Användarnamn: hooba1337hotmail.com Lösenord: casper

För mer kontakt med mig, hooba, ber jag dig vänligen att gå genom min manager; [email protected]

Kommentarer
Postat av: Jörgen Rapé

Publicitet > allt.
Besök gärna vår hemsida för andra artister:
http://www.apparatstudios.com/katalog.shtml

2007-04-06 @ 16:06:03
Postat av: Emma

HOOBA IS THE RAPMASTERMASTERRAPPER

2007-04-08 @ 17:15:22
Postat av: Gens Fröler

Jag måste faktiskt säga att du far med osanning denna gång, Henrik. Jag citerar: "Paris Hilton - Stars Are Blind(valde denna för att få fram min feminima röst bättre)." Jag har pratat med din manager, Herr Bjärnek, och han har vid flera tillfällen hävdat att detta faktiskt inte är din absolut femininsaste röst. Jag ber dig nu att se över detta, samt att du inom kort lägger upp en ljudfil där du säger något. ex: "Men hjälp mig då!" med din riktiga feminina stämma! Sköt om dig och hälsa Jörgen. Jörgen och jag har för övrigt träffats ett par gånger i "The Apple" (New York, för er som inte visste), där vi scoutat efter nya, fräscha, tuffa rappare, som säger vad dom tycker. Och menar det. Det var väldigt nära att Jörgen sign:a dig redan då "Hooba", men han kom fram till att du inte var redo. Han syftar då på låtar så som: "Coka-cola vains" samt "Björk yoga". Men nu har du växt till dig, och gör verkligen ett namn av dig i branchen! Vem vet, kanske, vi, Jörgen Rapé, Jag själv, Kristofer Wallmark, ses i "The apple" igen. Fast denna gång på Huvudkontoret för Apparat Studios. Lycka till. MvH Gens

2007-04-08 @ 20:12:02
Postat av: hooba

One word; WORD! Gens Fröler, en man med moral.

Har redan gjort en cover där jag skriker det "Men hjälp mig då". Green Day - basket case. kanske lägger upp någon dag.

Puss&kram ses på stan fräsching ;)

2007-04-09 @ 14:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback