Ett, två, död.

Ja, i dessa lågkonjukturtider finns inte jobben runt hörnet som det brukar, eller jo faktiskt hööhöö. Är och jobbar i Mariefred för första gången, jag går alltså till jobbet. Det är underbart. När jag steg upp imorse, efter att ha svept skållhett kaffe på 3 sekunder begav jag mig till jobbet, det kändes bra, trots alla blickar. Närmade mig skolan och det var tamefan 500 ungar som vällde ut ur sina föräldrars bilar.

Jag traskar på i hygglig fart för att inte bli sen, går då ifatt en 7, 8-årig tjej som tittade på mig som den stora, skitiga samt rakade killen. Hon sa "Hej hej" och log. Varför? För hon är godtrogen till Mariefred som stad, här pågår ingen knarkförsäljning, misshandel(klart det förekommer, alla är människor) eller större brott överhuvudtaget. Det som händer är oftast under större evenemang där såklart, häftiga killar försöker hävda sin ballhet inför människor. Detta är Riddardagarna t.ex. Jag menade inte att tjejen är sådär "godtrogen" för Mariefred är som det är, poängen var snarare att jag kom in i dom tankebanorna då.

Barnfamlijerna väller in, dagisbyggandet kollar över horisonten och ser inte sitt slut, här vill folk att deras barn ska växa upp just för den stad som Mariefred är.


Det blir ingen ändring på det.

Kommentarer
Postat av: pierre

vart riddardagarna?

2009-01-21 @ 18:40:42
Postat av: Anonym

Aldrig tänkt så men du har helt rätt!

2009-01-21 @ 20:17:26
Postat av: Rasmus

Anonym: "Aldrig tänkt så men du har helt rätt!" Inte nog med att du är totalt efterbliven, du är även homosexuell.



Hooba: Jag läser endast din skitblogg för att uppnå de högre höjderna av så kallad njutning. Din blogg är som världens finaste fitta, du tar mig till himlen med bagaget hängande på utsidan. Hoppas vi ses på lördag.

Postat av: Henrik

Hahaha Ragge! Men ja, sannerligen min ärade vän. Bärs&brännvin - en gammal svensk passion. Utan tänder vaknar förbrytarna, i en pöl med blod.

2009-01-23 @ 11:50:14
URL: http://hooba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback