MR. RAPTOR

Finns en del brudar, en heeel del brudar som säger att män som är duktiga på att laga mat är manliga, jag funderade över detta. Det måste undermedvetet att ha göra med sexism. "Båda ska väl göra lika mycket i hemmet" Helt rätt.
-
Men säger man att det är manligt att kunna laga mat, ifrågasätter man all historik gällandes matlagning i hemmet. Har jag fel när jag säger att det till 95% har varit kvinnen? Nej, det har jag inte. Jag själv är helt opartisk i frågan då jag anser att manlighet inte består av saker man kan, utan hur man är.
-
Men som sagt, det är något underliggande feminisktiskt tänkande som kommit på: "Det är manligt att kunna laga mat"
-
Fakta säger annat.
-
Just for the record.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback