Forgive my lack of empathy

Morsan:
- Eftersom du som vanligt inte har någon koll, kom hem till mig imorgon 13:30
Jag:
- Varför?
Morsan:
- Jag fyller år och det är mors dag.
Jag:
- Du vet att jag aldrig lägger ner tid på födelsedagar, så ta inte illa upp.
Mamma:
- Dom enda två födelsedagar du alltid kommit ihåg när du vuxit upp är din egen och Caspers(hunden)
-
Missförstå mig inte, jag älskar min moder. Det är något jag föraktar med födelsedagar, en viss självgodhet jag inte samtycker till. Kom hem till mig, jag fyller år! Den underförstådda mentaliteten hos svenskar innebär att man tar med presenter då. Om man inte gör det, orden sinnsemellan säger att det är lugnt. Det vidriga med det hela är att personen inte tycker det, han/hon tycker det är dåligt. "Jag som bjöd på fika/sprit"
-
Men jag kan halvt hålla med om generella milstolpar, såsom, 20. 30, 40 etc kan man fira utav helvete. Men utan fåniga presenter.
-
Min egen födelsedag kommer jag ihåg av en anledning och en anledning endast, den infaller på Internationella Kvinnodagen. Poor me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback