Satan.

Det var inte ett leende som prydde mina läppar när jag steg upp imorse, fortfarande bakis, såg horsolen och ville hellre huda. Denna "fantastiska" värme och sol alla pratar om, den medför flugor av diverse sorter, den gemensamma nämnaren är dess vidriga och påfrestande sida.
-
Man står och spikar, håller i en bräda på rätt plats och ska precis spika dit den. Då kommer det en flughora, rätt i ansiktet. Man vill INTE göra om proceduren i onödan så man försöker undvika den ytterst vidriga fittan. Genom detta så försöker man skaka bort flugan med ansiktet. Sen slår man hammaren på handen. Alldeles för hårt. Arbetskamraten skall finna sig lycklig att han ännu är i liv.
-
Ironiskt nog, senare häftade jag fast insektsnät på takfoten. Skulle få dit sista nätet, stiften tog slut. Detta gjorde mig förbannad, tydligen. Vänder mig om och ramlar ner 1.5m och landar på ena knäskålen. Med tanke på mina 115kg mord så blir väl trycket 250 kilo på min lilla gulliga fittknäskål.
-
Snart sitter mora-kniven i halsen på någon. Skiter fullständigt i vem, gärna en volontärarbetare som bara vill alla väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback